sunnuntai 27. heinäkuuta 2014

Kesälomaaaaaa

Kauanodotettu kesäloma on vihdoin täällä! Tai ollut jo miltei kaksi viikkoa. Lomalla ollaan kiireestä huolimatta. Pari viikkoa sitten maanantaiaamuna se loma alkoi vapailla ja ensimmäinen virallinen lomapäivä olikin viime torstaina. Maanantaina ensimmäisenä lomapäivänä kävimme tytön kanssa uimassa ja nautimme vain kesästä ja lämmöstä ja yritin palautua työputkesta ja sen tuomasta univelasta.

Tiistaina matkasimme Turkuun. Kävimme Turun linnassa kiertelemässä. Rahapussithan me unohdimme autoon, joten emme sisälle päässeet. Menimme hotelli Caribiaan, josta olimme varanneet huoneen. Kylpylän puolella oli kivaa, vaikkakin tytsy hieman pelkäsikin vesiputouksia.

Keskiviikkoaamuna menimme Muumimaailmaan. Turussa ei satanut vielä vettä, mutta Naantalissahan vettä tuli kaatamalla. No, säätiedotteen mukaan sateen pitäisi lakata parin tunnin kuluttua, joten pienen neuvonpidon jälkeen lähdimme takaisin Turkuun. Kävimme kauppakeskus Skanssissa. Aikaa Skanssissa olisi saanut kulumaan kyllä vaikka kuinka, kun kauppoja oli niin paljon...

Uimahuoneessa.

"Minulla on kova kiire!"

Menimme takaisin Naanataliin ja sade olikin tauonnut - ja aurinko paistoi! Parkkipaikkaa saikin metsästää tovin kun tulimme vasta iltapäivällä. Seuraava ruuhkahuippu olikin sitten Muumimaailman lippuluukulla. Järkyttävä jono. Jono onneksi veti hyvin. Heinäkuun kunniaksi muutama muukin oli kampeutunut Muumimaailmaan ja täytyy sanoa, että tämänvuotinen reissu oli hiukan pettymys. Nolointa oli se, että aikuiset ihmiset saartoivat Muumit kameroineen ja tunkivat omia Risto Anneleitaan kohti Muumeja, niin, että pienimmillä lapsilla ei ollut toisinaan mitään mahdollisuutta päästä katsomaan Muumeja lähempää... En voi suositella kellekään Muumimaailmaa heinäkuussa! Viime vuonna vierailimme Muumien saarella kesäkuussa ennen juhannusta ja niin teemme kyllä ensikin kesänä, mikäli Muumimaailmaan ensi kesänä edes menemme.

Maanantaina lähdimme Puhossaloon kummitätini kesäpaikalle tytön ja äitini kanssa. Kummitätini tuli myös. Haimme vihdoin vanhan nukkekotini! Nukkekoti oli aika kehnossa kunnossa, joten hommaa meillä siinä riittää.

Tiistaina kävimme Kolilla. Hellettä riitti ja paarmoja piisasi. Maisemat olivat aina yhtä hienot. En ollut käynyt Kolilla moneen vuoteen, joten oli kiva päästä räpsimään järkkärikuvaa. Vettäkin ripsi Akka-Kolin puolella.

Eilen tulimme Pudasjärvelle viikon reissuun. Kauanodotettu pohjoisen matka on vihdoin täällä! :) Päivittelen reissusta viikon mittaan.