maanantai 22. kesäkuuta 2015

Kesälomareissussa: Särkänniemi

Parin päivän kesälomareissumme toinen aamu alkoi tietenkin hotellin aamupalalla, joka on hotelliyöpymisten parasta antia. Ainakin yleensä (nytkin se oli niiiiiin namia). Aamiaisen jälkeen jatkoimme matkaa Nokialta takaisin Tampereelle ja kohti Särkänniemeä.

Tytsy pääsi jälleen ilmaiseksi ollessaan alle 100cm, mutta meidän piti tietysti ostaa liput Delfinaarioon ja ostin yhden huvilipun, jotta pääsen tytön kanssa yhteen karuselliin.

Suuntasimme porttien auettua kohti Angry birds landia. Laitteissa olikin pieni jippo: tyttö pääsisi alle 100 senttisenä niihin ilmaiseksi, mutta vain pariin laitteeseen tyttö pääsisi yksin. Angry birds landin keskellä oli suuri kiipeilyteline ja tuumimme, että emme tuoneet tyttöä tänne asti vain kiipeilemään. Koska suurin osa laitteista oli tosi pieniä, oli fiksumpaa hankkia ranneke minulle (ja pääsinhän minä nyt sitten kaikkiin laitteisiin... hihiiiii) Joten lähdin ostamaan itselleni elämysranneketta. Sain onneksi vaihdettua käyttämättömät liputkin rannekkeeseen.

Huristelimme tytsyn kanssa laitteita läpi - joissakin kävimme useampaan otteeseen. Sää oli aurinkoinen, ei mikään kauhean lämmin mutta onneksi ei satanut! Tyttö oli onnesta soikeana. Pari laitetta oli kuulemma liian hurjia (minusta pomppivat Angry birdsit olivat kauheat, oksettaa vieläkin...) Hittilaitteeksi nousi ehdottomasti possujuna ja leppäkerttulaite, joihin tytsy pääsi itsekseenkin. En ehtinyt käydä hurjemmissa laitteissa kuin Viikinkilaivassa, mutta odotellaan, että tyttö kasvaa, että päästään Särkkikseen uudelleen ;)

Suuntasimme päivän toiseen delfiini-esitykseen. Tyttö oli niin innoissaan delfiineistä, että putosi kesken intensiivisen katselun etupenkiltä nenälleen lattiallekin. Esityksen loputtua delfiinit uiskentelivat altaan reunalla näytillä. Mekin menimme toki katsomaan ja itse kuvailin delfiinejä. Yksi delfiini otti ja hyppäsi korkealle ja loiskautti vettä päällemme. Itselläni maistui kala suussa pitkään ja vieressäni ollut pikkupoika repesi lohduttomaan itkuun kastuttuaan litimäräksi.

Kävimme vielä parissa laitteessa ja lähdimme kotimatkalle. Tytsy hyytyi hyvin nopeasti ja kyllä itsellekin illalla maistui kotona uni. Oli tosi kiva reissu! Mietimmekin jo kotimatkalla, että minnekäs ensi vuonna :)