maanantai 27. maaliskuuta 2017

Täydellinen lahja - Grapponia


Olen ollut hulluna vanhoihin
astioihin jo monta vuotta. 
Astiahulluuteni alkoi 
Arabian maitokannuista ja
levisi vanhoista Arabian astioista
vanhaan kotimaiseen lasiin.
Kastehelmi-sarja on yksi 
ehdoton suosikkini - niin 
vanhoista kuin uusistakin astioista -
ja sen rinnalla myös Grapponia.

Grapponia on suunnittelija Nanny Stillin
Riihimäen lasille 1960-luvun 
lopulla lanseeraama sarja.
Tuotannossa sarja on ollut vuosina
1967-1975. Värivaihtoehtoja ovat 
mm. kirkas, sininen, keltainen, 
ruskea ja vihreä. 
Itse olen ihastunut keltaiseen ja
kirkkaaseen. Muistan mummollani olleen
kyseistä sarjaa sekä vanhaa kastehelmeä
jokunen astia ruskeana ja tummanvihreänä.
Kirppikseltä löysin jokin aika 
sitten suuren kirkkaan kulhon ja
se olikin ensimmäinen Grapponiani.

Viime viikolla kävin ostamassa
tori.fi-ilmoituksen kautta
keltaisen kermakon. 
Olen esitelmöinyt Grapponioista 
miehelle jo ajat sitten ja viime 
viikolla esittelin myynti-ilmoituksia jälleen. 
Hän kertoi hankkineensa minulle
jonkun lahjan, mutten noteerannut asiaa
sen kummemmin, kun ajattelin koko
jutun olleen vitsi. 

Hakiessani kermakon hän sitten kertoi,
että hänellä on tunnustettavaa. 
Hän oli äitinsä kanssa juoninut ja
löytänyt eräästä antiikkikaupasta
Grapponia juomalasit, jotka
he olivat yhteistuumin minulle hankkineet.
Hän oli ajatellut niitä 
minulle synttärilahjaksi, mutta
päätti antaa ne jo nyt, ennenkuin
itse ehdin niitä tohkeissani ostaa.
Viikonloppuna sain nuo ihanat
lasit kotiin 😍


Lasit ovat aivan ihanat 💕
Laseja on kuusi kappaletta ja
ne ovat hyväkuntoiset. 
Keltainen on jännä väri, kun
se muuttuu luonnonvalossa neonkeltaiseksi. 
Lasit pääsevät takuuvarmasti
pääsiäispöytään.
Lasit ovat ihanat - ja 
minulla on kyllä maailman paras mieskin 😍💕

Mukavaa ja aurinkoista maanantaipäivää! 


2 kommenttia:

  1. Lasit ovat niin keväisen värit, sopii pääsiäiseen hyvin.
    Mutta kesälläkin on kiva käyttää. Minulla taitaa olla tuosta sitä ruskeaa, jälkiruokakulhot.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mummollanikin taisi olla ruskeat jälkiruokakulhot :)

      Poista

Mukavaa, että vierailit blogissani. Kommenttisi ovat tervetulleita :)